Specter voor overnameadviseurs in het MKB

Specter automatiseert dealprocessen. Overnameadviseurs betrokken bij overnametransacties in het MKB gebruiken Specter om ondernemers nog beter te begeleiden bij hun deals. Met Specter maken zij eenvoudig zelf relevante transactiedocumenten en hebben zij snelle toegang tot aanbieders van essentiële aanvullende diensten. Deals made easy!

De innovatieve document generation tool

Specters web-based document generation tool is de meest gebruiksvriendelijke automatiseringstool voor transactiedocumentatie in Nederland. De innovatieve tool is te benaderen via de Specter Shop en via een klantspecifieke Specter Portal. De Shop bevat Specters (juridische) transactiedocumenten. Een Portal is beschikbaar in abonnementsvorm en wordt meestal aangevuld met documenten die Specter voor haar klanten specifiek heeft geautomatiseerd. Hiermee kunnen bedrijfsovernames, ongeacht hun vorm en grootte, van begin tot eind worden gefaciliteerd. Specter levert alle documenten in pdf én Word.

Gebruikers maken zelf hun documenten online met behulp van interactieve doelgerichte vragenlijsten. Eenvoudig in gebruik met helder taalgebruik. De vragenlijsten bevatten in de markt gebruikelijke terminologie en veronderstellen affiniteit met overnames. Specters is hiermee een uitkomst voor klantgerichte overnameadviseurs.

Snel correcte juridische documenten tegen een scherp tarief

Met Specter maken overnameadviseurs de hen bekende transactiedocumenten nu nog sneller zelf. In de Specter Shop zij met name geheimhoudingsovereenkomsten, term sheets en due diligence preparation lists bij overnameadviseurs populair. Zij weten dat de belangrijke clausules correct in hun juridische document staan nadat ze Specters online vragenlijst goed hebben doorlopen. Copy-pasten uit precedenten wordt voorkomen zodat de kans op fouten wordt verkleind.

Overnameadviseurs creëren ruimte voor andere zaken met toegevoegde waarde

Documenten die vaker in deals worden gebruikt lenen zich bij uitstek voor automatisering en gebruik in de  Specter Portal. Daarmee wordt tijdrovend repetitief handwerk tot een minimum beperkt. Ook blijft de tijd gemoeid met documenteren van de deal binnen proportie. Adviseurs creëren zo ruimte voor andere zaken met toegevoegde waarde. Onderhandeling over de commerciële deal of bijvoorbeeld een extra overleg met de klant om de strategie te bepalen.

Aanvullende diensten

Door hun centrale rol in het dealproces assisteren overnameadviseurs uiteraard bij meer dan enkel het opstellen van (juridische) documenten. Specter ondersteunt adviseurs daarin en biedt hen en hun klanten in de Specter Shop de kans gebruik te maken van essentiële aanvullende diensten tegen scherpe tarieven. Denk aan validatie van documenten door overnameadvocaten, notariële diensten, dataroom services en W&I transactieverzekeringen in samenwerking met Specters partners, allen gerenommeerde namen in de overnamepraktijk. Het aansluiten van de juiste partners is volledig geïntegreerd in de generation tool en met één druk op de knop geregeld.

Hoe de partners van Specter bijdragen aan kostenefficiënte deals

Transacties verlopen sneller als de samenwerking tussen verschillende disciplines goed verloopt. Specter draagt daaraan bij. Ons zorgvuldig geselecteerde team van aangesloten partners heeft alle Specter documentatie onderschreven, is uitstekend op elkaar ingespeeld en is committed om deals gemakkelijk te maken. Bovendien leveren Specters partners hun diensten tegen scherpe tarieven. Met snelheid in het dealproces en aanvullende dienstverlening tegen scherpe tarieven zetten adviseurs de verdubbelaar in op weg naar kostenefficiënte deals.

Specter helpt overname adviseurs in hun pricing richting prospects en klanten

De documenten van Specter hebben een vaste prijs en geven partijen een uitstekende juridische basis om een deal te sluiten. Documenten kunnen tegen een vast scherp tarief door een overnameadvocaat worden gevalideerd. Hierdoor zijn adviseurs in staat op voorhand goed in te schatten wat de transactiedocumentatie hen kost qua tijd en geld. Doordat documentatie van topkwaliteit is, komen onderhandelingen bovendien snel tot de kern. Dit zorgt voor overzicht in het dealproces en helpt overnameadviseurs met hun pricing richting prospects en klanten.

Automatiseren van eigen templates en precedenten

Overnameadviseurs baseren (juridische) transactiedocumenten vaak op eigen templates of precedenten. Dit is arbeidsintensief en bovendien niet zonder risico op fouten en inconsistenties. Specter automatiseert in samenwerking met adviseurs hun vertrouwde documenten en maakt deze geschikt voor veilig gebruik en opslag in een unieke klantomgeving binnen de Specter Portal. De specialisten van Specter hebben jarenlange ervaring in de adviesprakijk en het bedrijfsleven als advocaat en legal counsel. Zij voelen overnameadviseurs en hun klanten goed aan. Een zorgeloos automatiseringstraject is daarmee gegarandeerd.

Specter is altijd en overal beschikbaar, veilig en betrouwbaar

De generation tool van Specter is web-based en dus altijd en overal via het internet beschikbaar. Gebruikers hoeven geen software of programma’s te installeren en om vragenlijsten te starten hoeft niet te worden geregistreerd. Alle ingegeven informatie is bij Specter veilig. Onze hosting wordt verzorgd door een betrouwbare Nederlandse managed hostingprovider die ISO 27001:2013 is gecertificeerd.

Vertrouwde eigen templates worden beter benut door automatisering

Sommige advieskantoren zijn dermate goed geëquipeerd dat zij met enkel eigen documentatie in de behoeften van cliënten en prospects kunnen voorzien. Specter begrijpt het als adviseurs graag met eigen templates werken en signaleert dat automatisering daarvan voor veel adviseurs kansen biedt. Met sneller opgemaakte, foutloze eigen documenten worden eigen templates nog beter benut.

Heb je vragen na het lezen van dit achtergrondartikel? Neem hier contact met ons op.